تفاوت چسب ماستیک و آکواریوم،سیلیکون در چیست؟

    
تعداد بازدید: 1012
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1402/8/30

 تفاوت مهم چسب ماستیک و چسب آکواریوم در چیست؟

چسب ماستیک و چسب آکواریوم دو نوع چسب هستند که برای درزبندی و آببندی در ساختمانها و آکواریومها استفاده میشوند. این دو چسب از نظر ترکیب، خواص و کاربرد با هم تفاوت دارند. برخی از تفاوتهای این دو چسب عبارتند از:

 

چسب ماستیک یک نوع ماده الاستیک است که برای پر کردن درزهای انبساطی در سازههای بتنی و نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. چسب آکواریوم یک نوع چسب سیلیکون است که برای چسباندن شیشههای آکواریوم به هم و آببندی آنها مورد استفاده قرار میگیرد.

•چسب ماستیک دارای انواع مختلفی است که بر پایه رزینهای شیمیایی مختلف مانند پلی یورتان، پلی سولفاید، قیری و سیلیکونی تولید میشوندچسب آکواریوم اغلب از نوع سیلیکونی است که بر پایه رزین سیلیکون تولید میشود.

•  چسب ماستیک دارای قابلیت رنگپذیری است و میتوان آن را با رنگهای مختلف مطابقت داد. چسب آکواریوم معمولاً شفاف است و رنگپذیری ندارد.


•  چسب ماستیک میتواند در مناطق خشک یا مرطوب استفاده شود ولی در مناطقی که در آب غوطهور میشوند مانند استخرها مناسب نیست چسب آکواریوم میتواند در مناطق غوطهور در آب استفاده شود ولی در مناطق خشک مناسب نیست


•  چسب ماستیک دارای مقاومت بالا در برابر نور خورشید و عوامل محیطی است و باعث تخریب نمیشود. چسب آکواریوم دارای مقاومت کمتری در برابر نور خورشید و عوامل محیطی است و ممکن است باعث تغییر رنگ و خاصیت شود

• چسب ماستیک دارای کاربردهای متنوعی است که میتوان به درزبندی نمای کامپوزیت، ترمیم ترکهای آسفالت، درزبندی قطعات پیش ساخته و لولهها، آببندی سد و نیروگاهها، دور پنجرهها و غیره اشاره کرد چسب آکواریوم دارای کاربرد خاصی است که فقط برای چسباندن و آببندی آکواریومها استفاده میشود.

 

 خرید و قیمت : چسب ماستیک

تفاوت چسب سیلیکون و ماستیک چیست؟


چسب سیلیکون و ماستیک دو نوع چسب هستند که برای درزبندی و آببندی در ساختمانها و آکواریومها استفاده میشوند. این دو چسب از نظر ترکیب، خواص و کاربرد با هم تفاوت دارند. برخی از تفاوتهای این دو چسب عبارتند از:

•  چسب سیلیکون یک نوع چسب ژلهای، ضد آب و رنگ ناپذیر است که بر پایه رزین سیلیکون تولید میشود. این چسب دارای انواع مختلفی است که برای کاربریهای متفاوتی تولید میشوند. مثلا چسب آکواریوم یک نوع چسب سیلیکون اسیدی است که برای چسباندن شیشههای آکواریوم به هم و آببندی آنها مورد استفاده قرار میگیرد. چسب سیلیکون دارای کاربردهای متنوعی است که میتوان به درزبندی نمای کامپوزیت، ترمیم ترکهای آسفالت، درزبندی قطعات پیش ساخته و لولهها، آببندی سد و نیروگاهها، دور پنجرهها و غیره اشاره کرد.


•  چسب ماستیک یک نوع ماده الاستیک است که برای پر کردن درزهای انبساطی در سازههای بتنی و نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد چسب ماستیک دارای انواع مختلفی است که بر پایه رزینهای شیمیایی مختلف مانند پلی یورتان، پلی سولفاید، قیری و سیلیکونی تولید میشوندچسب ماستیک دارای قابلیت رنگپذیری است و میتوان آن را با رنگهای مختلف مطابقت داد چسب ماستیک میتواند در مناطق خشک یا مرطوب استفاده شود ولی در مناطقی که در آب غوطهور میشوند مانند استخرها مناسب نیست.

 

آيا از چسب های ديگر نظير پلاستيك و يا فولاد برای جعبه های الكترونيك استفاده مى كنید؟

بله، از چسب های دیگر نظیر پلاستیک و یا فولاد هم می توان برای جعبه های الکترونیک استفاده کرد. این چسب ها معمولا برای چسباندن قطعات فلزی یا پلاستیکی به هم یا به بدنه جعبه مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این چسب ها عبارتند از:

•  چسب پلاستیک: این چسب برای چسباندن قطعات پلاستیکی به هم یا به سایر مواد مانند فلز، شیشه، چوب و غیره استفاده می شود. این چسب می تواند از نوع آبی، قطره ای، ژلی، اسپری یا چسب UV باشد. برای انتخاب بهترین چسب پلاستیک باید به نوع پلاستیک، شرایط محیطی، نیاز به انعطاف پذیری و مقاومت در برابر حرارت و رطوبت توجه کرد

•  چسب فلز: این چسب برای چسباندن قطعات فلزی به هم یا به سایر مواد مانند پلاستیک، شیشه، چوب و غیره استفاده می شود. این چسب می تواند از نوع اپوکسی، آکریلیک، سیانوآکریلات، آناعروبیک یا چسب جوش باشد. برای انتخاب بهترین چسب فلز باید به نوع فلز، شرایط محیطی، نیاز به مقاومت در برابر حرارت و فشار توجه کرد

این برخی از چسب های دیگر برای جعبه های الکترونیک هستند.

 

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.